Vásárlói tájékoztató

Köszönjük a bizalmadat! Szeretnénk a segítségedre lenni abban, hogy a nálunk vásárolt termékeket minél tovább és minél több örömmel tudd használni. Kérjük, olvasd el az alábbi tájékoztatót! A megfelelő kezelés és ápolás jelentősen megnöveli a termékek élettartamát.

A terméktájékoztatókban használt piktogramok jelentése:

Barefoot Point vásárlási tájékoztató

 

A LÁBBELIK HASZNÁLHATÓSÁGA, RENDELTETÉSE


ÁLTALÁNOS HASZNÁLATÚ LÁBBELIK

Az üzletünkben kapható lábbelik - a papucsok kivételével – általános használatra, rendszeres, tartós utcai viseletre alkalmasak.

SPORT LÁBBELIK

Olyan lábbelik, melyek egyaránt megfelelnek az általános használat, illetve az aktív testmozgás követelményeinek.

PAPUCSOK

Olyan lábbelik, melyek kizárólag alkalmi jelleggel és csak otthoni, beltéri viseletre alkalmasak.

 

A LÁBBELIK VÍZÁLLÓSÁGA


VÍZÁLLÓ MEMBRÁNNAL ELLÁTOTT LÁBBELIK

Olyan lábbelik, melyek hosszú ideig képesek ellenállni a nedvességnek. A (nem bevarrott) nyelvnél és a cipőfűzőlyukaknál a membránnal ellátott lábbelik is beázhatnak.

NEM VÍZÁLLÓ

A bőr és műbőr felsőrész mérsékelten tűri a vizet, de a varrásoknál, nyelvnél, cipőfűzőlyukaknál beázhat. Ha bőr, műbőr lábbeli kívülről vagy belülről vízzel érintkezik, az nem rendeltetésszerű használatnak minősülhet, mely a cipő idő előtti károsodását eredményezheti.

A bőr felsőrészű és bőrtalpú, könnyű lábbeliket ajánlatos száraz időben viselni.

A szövet és textil felsőrésszel készült cipőket kímélni kell mindenfajta nedvességtől - ez alól kivételt képeznek a mosható cipők.

 

TISZTÍTÁS, ÁPOLÁS


ÁLTALÁNOS TANÁCSOK

  • Ajánlatos a cipődet naponta cserélni, hogy megfelelően kiszáradhasson. Így elkerülheted a baktériumképződést.
  • Bőrcipőt mosni nem szabad, mert ez tönkreteheti a bőrt.
  • A textil cipő mosását is kerüld el, kivéve, ha a használati útmutatóban az szerepel, hogy mosható!
  • Ha bőrcipőd elázik, tömd ki száraz újságpapírral, míg meg nem szárad, hogy megtartsa a formáját! Ha erősen elázott, a papírt érdemes időnként kicserélni benne.
  • Soha ne szárítsd a cipődet közvetlenül egy hőforrás (radiátor, tűzhely, nyitott sütő stb.) mellett, mert az erős hő visszafordíthatatlanul károsíthatja az anyagot, illetve a ragasztott cipők illesztéseit.
  • A kivehető talpbetétet ajánlatos minden viselet után kivenni, hogy a betét és alatta maga a cipő is megfelelően kiszellőzzön, megszáradjon.
  • Próbáld fel a cipőt mindkét lábadra! A szűk vagy bő lábbeli nem csak kényelmetlen, de idő előtt veszíthet a formájából és/vagy megkophat. A nem megfelelő méretválasztásból eredő hibákra hivatkozva szavatossági igény nem érvényesíthető.
  • Ha a cipőn hibát észlelsz, kérjük, hozd vissza mielőbb az üzletbe, hogy megelőzd a további károsodást, és hogy a hiba okát kivizsgálhassuk!
  • Javítást csakis képzett szakértővel végeztess!

 

FELSŐRÉSZ


NUBUK illetve VELÚRBŐR

A szennyeződést puha kefével vagy erre kialakított speciális radírral távolítsd el! A kifényesedett felületeket velúrkefével újíthatod fel, az üzletünkben kapható COLLONIL ORGANIC BAMBOO LOTION TISZTÍTÓ ÉS ÁPOLÓ pedig megkönnyíti a cipő karbantartását.

Első használat előtt, valamint a továbbiakban is ajánlott a cipőt rendszeresen kezelni impregnálószerrel (ehhez választhatsz üzletünkben Collonil termékeket), hogy víz- és szennyeződéstaszító képességét megnöveld. Teljes vízállóságot ezzel sem lehet elérni, de a bőr élettartamát meghosszabbíthatod, és a használat élményét is fokozhatod ezzel.

LAKKBŐR

Finom puhaszőrű kefével vagy nedves (vízzel vagy tejjel átitatott) ronggyal távolítsd el a szennyeződéseket! Ápolásához használj lakkbőrhöz ajánlott cipőkrémet vagy zsíros kézkrémet, végül töröld át egy tiszta, száraz, puha ronggyal! A lakkbőr felülete kényes, rendszeres ápolással jelentősen megnövelheted az élettartamát.

EGYÉB BŐR

Puha, nedves ronggyal, puhaszőrű kefével, illetve szükség esetén sárkefével távolítsd el a szennyeződéseket! Száradás után a tiszta felületre kenj vékony, egyenletes rétegben a bőrrel azonos színű vagy színtelen cipőkrémet, majd néhány perc elteltével töröld át a cipőt száraz ronggyal!

Első használat előtt, valamint a továbbiakban is ajánlott a cipőt rendszeresen kezelni impregnálószerrel (ehhez választhatsz üzletünkben Collonil termékeket), hogy víz- és szennyeződéstaszító képességét megnöveld. Teljes vízállóságot ezzel sem lehet elérni, de a bőr élettartamát meghosszabbíthatod, és a használat élményét is fokozhatod ezzel.

MŰBŐR

Puha, nedves ronggyal, mosószer és szappan használata nélkül töröld le a szennyeződéseket, majd száradás után puha, száraz ronggyal töröld át a cipőt! A tiszta felületre kenj vékony, egyenletes rétegben a bőrrel azonos színű vagy színtelen, műbőrhöz ajánlott cipőkrémet, majd néhány perc elteltével töröld át a cipőt száraz ronggyal!

Első használat előtt, valamint a továbbiakban is ajánlott a cipőt rendszeresen kezelni impregnálószerrel (ehhez választhatsz üzletünkben Collonil termékeket), hogy víz- és szennyeződéstaszító képességét megnöveld. Teljes vízállóságot ezzel sem lehet elérni, de a bőr élettartamát meghosszabbíthatod, és a használat élményét is fokozhatod ezzel.

TEXTIL

Puhaszőrű kefével távolítsd el a szennyeződést a cipő felületéről! Az erősebb szennyeződéseket nedves ronggyal vagy nedves szivaccsal érdemes letörölni.

TALP

A szintetikus cipőtalpat mosd le vízzel, ügyelve arra, hogy a felsőrész a lehető legszárazabb maradjon! Bőr talpat kefével lehet tisztítani, szárazon.

BÉLÉS

Béleletlen cipőkben illetve egyes bélések esetében előfordulhat, hogy a cipő a zoknin/harisnyán elszíneződést okoz. Az első időben javasoljuk a bélés színéhez megfelelő színű zokni/harisnya használatát! A probléma idővel fokozatosan megszűnhet.

 

SZAVATOSSÁGI SZABÁLYOK ÉS A REKLAMÁCIÓ INTÉZÉSÉNEK SZABÁLYAI

(a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv és a szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet alapján). A szavatossági időtartamon belül szavatossági igény nyújtható be, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás... stb. ellenére meghibásodik, és a hibáiról bizonyítható, hogy a meghibásodást eredményező ok már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a minőségi kifogásra.

A szavatossági idő 2 év, ez az időtartam két részre oszlik:

Az eladást követő első 12 hónapban bekövetkező meghibásodás esetén az eladó feltételezi, hogy a hiba a termékben már eladáskor benne volt. Ez alól kivételt képez, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen és a meghibásodás a vásárló hibájából, nem megfelelő használatból eredően keletkezett.

Ha a vásárló szavatossági igényével az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló valamely hibájából, nem rendeltetésszerű használat miatt, vagy például természetes kopás következtében keletkezett.

Az első hat hónap után a két éves időtartam végéig bejelentett reklamáció esetén, ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben.

A szavatossági jogok a vásárlót két lépcsőben illetik meg:

Jogos reklamáció esetén a vásárló az első lépcsőben kijavítást, ennek hiányában kicserélést kérhet. Amennyiben sem a javítás, sem a termék kicserélése nem valósítható meg, vásárló választhat árleszállítás és elállás között, de jelentéktelen - a termék használati funkcióját nem korlátozó - hiba esetén az elállást nem kérheti. Szintén a második lépcsőhöz tartozik még az a lehetőség, hogy a vásárló a terméket kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, ha a javítást a kereskedő nem, vagy nem megfelelő határidőn belül vállalta.

Nem képezheti jogos szavatossági kifogás tárgyát a termék

  • nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő meghibásodása,
  • külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy véletlenszerű sérülése, házilagos javítása
  • díszek, strasszok vagy a cipőfűző sérülése jelentéktelen hibának minősülnek, mely esetekben elállásnak helye nincs.

A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibájára, amelyre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. A szavatossági igény a vásárlás helyén érvényesíthető a hibás termék és a fizetési bizonylat felmutatásával. A szerződéskötés akkor bizonyítható, ha abból a vásárlás időpontja, a termék és annak ára egyértelműen beazonosítható. Az ápolatlan állapotú termék esetében önmagában akár az ápolatlanság (pl. kosz, víz, sár, stb.) bizonyíték lehet a nem rendeltetésszerű használatra, melynek alapján a kifogás elutasítható. Kérjük, hogy cipőidet a saját érdekedben is ápold a leírtaknak megfelelően!

A reklamációt „a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb idő belül” kell bejelenteni; ez az időtartam két hónapnál nem lehet hosszabb. A meghibásodott termék természetesen tovább nem használható. A fentebb említett két hónap csak a vásárló különböző okok miatti akadályoztatása esetére vonatkozik. Amennyiben a vásárló a bejelentést elmulasztja, a közlés késedelméből eredő kárért (tovább hordás) a vásárló felelős.

A minőségi kifogásról üzletünk jegyzőkönyvet vesz fel. Amennyiben az eladó a fogyasztó igényeinek teljesíthetőségéről a reklamáció bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 5 munkanapon belül értesíti a fogyasztót.

Amennyiben eladó és vásárló között vita alakul ki, azt kötelező érvénnyel csak a bíróság döntheti el. Az illetékes bírósághoz az arra érdekelt félnek kell fordulnia. A felek további lehetőségként igénybe vehetik a Békéltető Testületet. Amennyiben a felek érdekeltek a gyorsabb rendezésben, fordulhatnak független szakértőhöz, ám mind a Békéltető Testület, mind a szakértők véleménye bírósági úton továbbra is támadható.

A webáruház üzemeltetője: BFPoint Kft.

Székhely: 2117 Isaszeg, Lovarda u. 1. (nem átvevőpont)

E-mail: kapcsolat oldalunkon

Adószám: 27823543-2-13

Cégjegyzék szám: 13-09-219681

Mobil telefon: +36-20 807 4777 (normál hívódíjas szám a szolgáltató árszabásától függően)