A cipők Mercedese, avagy miért nem olcsóbbak a barefoot cipők
Sokszor találkozunk azzal a kérdéssel, hogy miért ennyire drágák a barefoot (mezítlábas) cipők. A rövid válasz az, hogy a jó dolgok mindig drágábbak, hiszen meg kell fizetni a szakértelmet, az odafigyelést és a minőségi alapanyagokat, amelyek nélkül nem lehetnének olyan jók.
Persze mi is álmodozunk róla, milyen jó lenne, ha minden cipő barefoot lenne, és mindenki éppoly szabadon választhatna stílust, funkciót és árat bármely cipőboltban, mint most – csak a fájdalom és deformáció kockázata nélkül!
Sajnos egyelőre nem ez a helyzet. Jelenleg a kompromisszummentes mezítlábas cipők jó része a prémium kategóriába tartozik, ennek megfelelő áron, így a viselésük kiváltságnak tűnhet.
Persze előfordul, hogy az ember akcióban kifog valami nagyon klasszat kedvező árfekvésben, és az is tény, hogy a magas ár nem mindig jelent garanciát a minőségre. Ezzel együtt senki sem lepődik meg azon, hogy egy Mercedes többe kerül, mint egy Trabant – és a márkás barefoot cipők bizony a Mercedes kategóriában vannak. Ám míg egy Merci megvásárlása nem mindenki számára opció – cipőből eldöntheted, hogy megengeded-e magadnak a teljes kényelem luxusát!
Teljes választékunkból itt válogathatsz kedvedre: www.barefootpoint.hu
A nyilvánvaló szempontokon felül akad néhány cipő-specifikus árképző tényező is. Kukkantsunk be hát egy pillanatra a színfalak mögé!
- A divaton túlmenően nagyon sok barefoot cég hangsúlyosan figyel a fenntarthatóságra: helyi, gondosan megválogatott alapanyagokkal dolgozik, kézi gyártást alkalmaz, és nem szervezi ki a munkát külföldre - vagy ha mégis, akkor is Európán belül marad. Tisztességesen megfizeti az alkalmazottait ahelyett, hogy távoli országok kiszolgáltatott lakosainak a kizsákmányolására építené az üzleti tervét.
- A régi típusú cipők világszerte pusztán néhány alap kaptafa típuson készülnek, melyek mind egy szálig természetellenesen keskenyek. Ennek következtében minden egyes minimalista cipőgyártónak létre kellett hoznia a saját kaptafáit ahelyett, hogy a cipőiparban jelenleg használatosakkal dolgozna. Az ő modelljeik mindemellett sokkal jobban leképezik az emberi láb sokféleségét: különböző igényeket, célcsoportokat szolgálnak ki, eltérő lábszélességre, volumenre, lábujjdominanciára optimalizálják a formatervezést. Mindez széleskörű kutatói, orvosi és technológiai erőfeszítéseket igényel, és igen költséges. Így már valamivel érthetőbb az is, hogy a méretezések kevésbé összehangoltak, mint a hagyományos cipőknél - bár bevalljuk, ezen a téren el tudnánk képzelni még némi fejlődést
- A barefoot cipő ránézésre egyszerűbbnek tűnhet, mint a régi típusú. Szerkezetileg talán az is - de ahhoz, hogy vékony, szuper hajlékony, mégis a lábat jól védelmező és strapabíró talpa legyen, technológiai újításokra van szükség. Ez bizony szintén nyeli a pénzt!
De mit tehetünk mégis mi, hétköznapi emberek?
Ami a költségeket a mai világban nagyon le tudja nyomni, az a tömeggyártás. És itt jövünk a képbe mi mindannyian – ugyanis minél többen használunk és vásárolunk barefoot cipőt, minél többeknek beszélünk róla, minél jobban felpörög a kereslet – annál olcsóbb lesz az előállítás.
Üzletünk, ahol fel tudjátok próbálni a cipőket, rengeteg fáradságot, kísérletezést, csalódást és szállítási költséget megspórol nektek, ugyanakkor a fenntartási költségei is mások, mint egy webshopnak. Mindig van választás, ebben az esetben ez a következő: vagy postán próbálkozik az ember egy-egy, esetleg két modellel/mérettel, valamivel olcsóbban, és visszaküldi vagy megpróbálja eladni azt, ami nem vált be - vagy kényelmesen besétál egy üzletbe, és mindent végigpróbál, ami érdekli. Utóbbinak értelemszerűen ára van.
Mi is ebből a választásból indultunk el, és az utóbbira tettük le a voksunkat, mert szerintünk idő, találati arány és vásárlási élmény szempontjából ez végső soron sokkal jobban megéri.
Mivel a PayPal 2022. november 27-étől leállítja az átvállalt visszaszállítási díj programját, onnantól a próbálkozással járó postaköltség is jelentősen meg fog emelkedni.
Sajnos van egy kifejezetten magyar vonatkozása is a témának: európai csúcstartók vagyunk a 27%-os ÁFÁ-val, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha ugyanazt az árat állítjuk be egy cipőre, mint a szomszédos országok boltjai, azzal valójában már kedvezményt adtunk nektek a saját zsebünkből.
Egy szó, mint száz: amikor csak lehetőségünk van, részt fogunk venni a gyártói akciókban, és saját kedvezményekkel is kedveskedünk nektek. Az alapfilozófiánk ugyanakkor az, hogy a legjobb minőséget szeretnénk kínálni reális áron.
Sokszor halljuk, hogy az emberek megértik a fenti érveket, helyzetüknél fogva mégis árérzékenyen választanak maguknak cipőt. Ha kíváncsi vagy rá, mely termékeinket veheted most meg akciós áron, itt könnyen végigböngészheted kedvezményes kínálatunkat:
És ha szeretnél személyesen is hozzájárulni az árak csökkentéséhez, vidd hírét a cipőinknek! Ne feledd: minél többen szeretitek, igénylitek, vásároljátok őket, annál elérhetőbb lesz az áruk!
Ha tetszik, amit csinálunk, segíthetsz nekünk! Kérjük, értékeld boltunkat az alábbi felületeken:
- írd le a véleményed a facebook oldalunkon
- írd le a Google oldalunkon
Köszönjük!